söndag 22 mars 2009

Lost (en av coldplays basta latar)

Jag maste börja med att saga att Malin och Johan är väldigt bra pa att lista ut hur vi ska gå och hitta till olika platser hela tiden. I nästan 2 mander gick det helt perfekt var vi än hamnade så dom kan känna sig stolta.

Kvällen i Sydney efter coldplay konserten var dock INTE ett av dessa tillfällen. Det var söndag och nästan mitt i natten. Uppspelta efter Coldplay kollar Malin och Johan pa en tunnelbane karta och komer fram till att vi kan aka en bit ut mot Glebe dar vi bor och sen gå sista biten. Vi sjunger lite Coldplay och kliver glatt av tunnelbanan. Går en bit och snart börjar spekulationerna om var vi är...Jag brukar inte lägga mig i dessa diskutioner eftersom hittils har dom skott det bra, dessutom är det skönt att undvika dom tjaffs det kan leda till (johans jag vill slå dig hårt i huvudet blickar). Den har gången började dock Johan skamta om att han inte vill fråga någon om vägen eftersom att dm kanske sager att vi ar pa fel sida stan, Malin går och sjunger pa Lost låten och säger "haha det ar typ vi på riktigt"...Inte en människa är ute och går heller. Jag börjar inse att dom kanske ha rlite fel den här gången. Tillsist stannar en taxi bil, vi fragar tjejen i den. Hon ser forvirrad ut men kollar upp det på sin gps och säger mycket riktigt att vi är pa fel sida av stan. Hon skrattar och frågar hur vi hamnat här ute. Johan frågar henne om hon är säker på vart det ligger. Hon kollar då aven i ett register med gator och sådant som dom har och sager att hon är säker, hon säger att tågen har slutat gå också. Jag börjar förbereda mig på att sätta mig i taxin men det är nu det hela börjar bli intressant. Viglund säger helt säkert "nej, kom vi går den här tjejen vet ju inte var hon själv är, vi är inte fel". Malin verkar också tycka att vi kan klara oss ur det hela på egen hand. Jag försöker säga att hon bor ändå i den här staden, kör taxi, har kollat både på sin gps och i ett register för taxichaufförer var det ligger. Johan och Malin tvekar ett tag till men när taxi chauffören går med på att köra oss för halva priset säger dom okej. Vi sätter oss i Taxin och åker hela vägen till andra sidan stan, någon mil bort. Efter ett tag i Taxin börjar vi skratta och inser hur fel vi var. Vi taggar tjejen som körde oss hemskt mycket när vi blev avsläppta utanför vårat kära hostel.

1 kommentar:

  1. Hahahaha ni är ju retarded.
    Jag kommer vara sådär då jag ska ta mig själv från flygplatsen till er. Kommer typ hamna i Kina istället

    SvaraRadera