söndag 19 april 2009

Pictures from Thai

Hej Allihopa!

Nu sitter vi har i Chan Khong (nej det ar inte pahittat, det heter faktiskt sa) och har nyss atit mat och checkat in i vara lyxiga hotellrum! Jag tycker vi far lite val mycket lyx under denna backpackerresa...jag hade tankt mig fallfardiga hyddor med hal i golvet och bajs pa vaggen..okej ta bort bajset pa vaggen..men nastan...

Vi har spenderat tva hela och underbara dagar i Chiang Mai som har kvar sin Thailanska charm med glada, hjalpsamma Thaisar. Allt ar mycket billigare i norr ocksa. Igar var vi pa en "Thai cooking class" med en liten Thais som skrattade at sina egna skamt mer an nagon annan. Vi fick lara oss alla typiska matratter och lagade 6 ratter allt som allt...som vi sen at upp snacka om overvikt!

Efter detta akte vi in till "Saturday Market" dar vi spenderade hela 200 kr pa klanningar, trojor, armband,harspannen,skor,shorts,MAT (2 kr for fried noodles) Maste val saga att vi ALSKAR Chiang Mai!


Dagen innan alltsa Lordag..tror jag...kanske fredag..sa akte vi runt och kollade tempel med varan privata chauffor PING (tank PLING). Han korde runt oss med varldens storsta leende pa munnen och tog 10 kr i h.
"You lookie looki I Waitt waiti"

Det ar sjukt varmt har, svetten rinner hela tiden och fotterna ar svarta som kol. Det hjalpte inte att jag och Sofia lyckades gora sunder varan dusch i 3 delar heller.

Hur vi tog oss fran Koh Tao till Chiang Mai...arligt talat..vi vet inte..Thaiasarna puttanbde runt oss och klistrade sma klistermarken pa oss i ett dygn och heltplotsligt star vi i Chiang Mai.

Idag blir det inga bilder heller..datorn vill inte och jag ar sjukt less efter 3 sega forsok och 3 errorskyltar..sa googla chang klong,chiang mai och ni har lite bilder, tada!

Kaphunkaaaaaaaaaaaa //maaaliin

1 kommentar:

  1. Hej Malin! Har försökt få tag på dig på telefon. Jag ska hyra ut min lägenhet över sommaren och undrar om du är intresserad. Maila mig om så är fallet. Magnusfr@msn.com
    Häls Magnus på Tranan.

    SvaraRadera